Friday, February 19, 2010

السقف


الخبر ده كان فى احدى جرايد ابوظبى و بعدين حسيت انه له علاقه بالبوست بتاعلى اللى فات بخصوص اسقف الطموحات و الاحلام
بالبلدى كده ادى السقف و لا بلاش فيما يلى الخبر كما قراته
المال قد لا يشتري الحب، لكنه يبتاع للعشاق ليلة من الرفاهية او اسبوعا من الاحلام الجامحة في فنادق الامارات الفارهة التي تقدم عروضا استثنائية لعيد الحب يمكن ان تصل كلفتها الى مليون دولار اميركي.
وأعلن قصر الامارات، فندق السبع نجوم في ابوظبي، عن عرض خاص يقدمه بمناسبة عيد الحب هو كناية عن اقامة لشخصين طوال اسبوع في ارقى اجنحة الفندق في مقابل مليون دولار اميركي.
هذا العرض الاسطوري الذي أعلنت عنه ادارة الفندق ويستمر حتى نهاية 2010، يتضمن سلسلة من النشاطات والهدايا الملفتة ابرزها تصميم ازياء خاصة بالنزلاء المحظوظين تحمل توقيع دار كريستيان ديور الباريسي وتركيب عطر خاص يحمل اسم النزلاء.
ويخصص الفندق الذي بني على ضفاف الخليج ويعد من الافخم في العالم، موظفين لكل زوجين يهتمون بأدق تفاصيل اقامتهما من السهر على راحتهما داخل الغرفة وصولا الى تنظيم جدول زياراتهما في سيارة فخمة من طراز «مايباخ» ستكون تحت تصرفهما طول مدة الاقامة.
وسيحظى العشاق الاثرياء ايضا بعشاء رومانسي في ضوء النجوم وعشاء رومانسي آخر على مركب شراعي في البحر.
ويمكن للنزلاء ان يقوموا بجولة شراعية في الخليج، ويمكنهم الاستفادة من جولة بمروحية فوق محميات للحياة البرية في الجزر المتناثرة قبالة سواحل امارة ابوظبي وفوق الكثبان الرملية في الربع الخالي.
وسيحصلون ايضا على تذاكر الطائرة في الدرجة الاولى وعلى فرصة للتعرف على الصيد بالصقور ومراقبة الطيور المهاجرة في الصحراء.
وذكرت معلومات نشرت في الصحف المحلية ان رجل اعمال روسياً اعرب عن رغبته في الحصول على العرض الخاص في قصر الامارات من دون الكشف عن هويته
.

2 comments:

سواحة said...

يعنى المليونير الروسى حيجى بالعروسة
و لا هما يتصرفولوه فى عروسة من عندهم كمان :-))))

شهر عسل محصلش و بعدها يرجعوا يطلقوا :-)))

عندى فكرة بوست خبطت فى دماغى دلوقتى
اتاكد بس انى مكتبتش عنه و لما ارجع نشوف المخيخ صالح للاستعمال النهاردة :-)) نكتبه ردا على البوست ده

FOrty said...

Wanda
شرفتينا بالزياره و بعدين هو يجيب العروسه او ياخدها فوق البيعه من ضمن الاوفر دى تفاصيل بسيطه و بعدين المسائل دى بقت مفهومه ضمنيا و كل لبيب بالاشاره يفهم فى انتظار بوستك الجديد
تحياتى